Artykuły (strona 13)

Strona główna » Artykuły (strona 13)

Główne organizacyjne błędy doskonalenia procesów

1. Doskonalenie procesów nie jest zharmonizowane ze strategicznymi celami firmy. Poprawa procesów powinna dotyczyć parametrów istotnych dla firmy i mieć mierzalne cele, np. skrócić czas rozwoju produktu do 3 miesięcy albo obniżenie kosztów o 10%. Jeśli cele nie są SMART, tracą zainteresowanie i poparcie ścisłego kierownictwa. Jeśli uzasadnieniem staje się "podniesienie efektywności" czy "zmiana kultury"...

Dlaczego mało kto oczekuje, że automatyzacja procesów spowoduje obniżenie kosztów?

15.12 w gościnnych wnętrzach Fabryki Norblina w Warszawie rozpoczęliśmy V edycję Digital Finance Excellence, programu Klubu Dyrektorów Finansowych "Dialog" . Dwa tematy zdominowały naszą rozmowę: wdrażanie KSeF (systemu faktury ustrukturyzowanej) oraz wyniki klubowego badania "Jakie są największe korzyści, które firmy uzyskują dzięki automatyzacji procesów?" Jak wynika w powyższych wyników firmy automatyzując procesy raczej nie oczekują,...

Proces od nowa czy proces do ulepszenia ? uwaga na tę pułapkę!

Najczęściej jednym tchem mówimy ?usprawnienie i automatyzacja procesu?, mając na myśli poprawienie przebiegu procesu, a następnie nałożenie na niego cyfrowego narzędzia, które zminimalizuje lub wyeliminuje pracę człowieka. Często przy tym ostrzegamy się przed błędem polegającym na tym, że owo narzędzie tworzą ludzie, którzy faktycznie w danym procesie nie pracowali, nie widzieli miejsca, w którym się...

Praca zdalna na nowych zasadach

Do Kodeksu pracy zostanie na stałe (a nie tylko w związku z pandemią COVID-19 jak dotąd) wprowadzona możliwość pracy zdalnej. Najważniejsze regulacje: ustalenie dokładnego miejsca wykonywania pracy zdalnej, możliwość wykonywania pracy zdalnej na wniosek pracownika, regulacja warunków lokalowych i technicznych pracownika wykonującego prace zdalną, unormowanie obowiązków pracownika w miejscu wykonywania pracy zdalnej, unormowanie prawa do...

Zmienić mentalność, czyli co zmienić? - o skutecznej automatyzacji procesów

Wcale niemało wdrażamy w polskich firmach różnych pożytecznych systemów IT, ale skutek biznesowy jest taki sobie. Czasem myślę, że wręcz rośnie rozczarowanie, że one jednak tak mało zmieniają na lepsze, choć mogłyby. Menedżerowie mówią o tym półgębkiem, bo przecież obowiązuje narracja o przełomowym znaczeniu transformacji cyfrowej, cokolwiek to znaczy. O co więc chodzi? Ilekroć rozmawiamy...

Cyfrowa ewolucja procesu ubezpieczeń samochodowych

Rynek ubezpieczeń samochodowych wart jest 766 miliardów dolarów Technologie - od telematyki po analitykę predykcyjną ? spowodują wielką ewolucję ubezpieczeń komunikacyjnych, zapewnią bardziej płynną i spersonalizowaną obsługę klienta. Od otwarcia konta, przez ubezpieczenie, aż po wypłatę odszkodowania, polisy samochodowe przyszłości będą opierać się prawie wyłącznie na transakcjach cyfrowych. Branża ubezpieczeń samochodowych odnotowała już znaczny postęp...

Mistrzostwa Świata w Katarze to poligon dla technologii ?pay-by-face?.

Na mecze przyjedzie do Kataru milion fanów piłki nożnej. Dla Visa, od 2007 roku oficjalnego partnera FIFA w zakresie płatności, stworzą wielkie laboratorium do testowania nowych technologii. W Katarze Visa przeprowadzi pilotaż kilku rozwiązań, które zademonstrują przyszłość płatności bezgotówkowych. Zainstalowala 5300 terminali do płatności zbliżeniowych w obiektach FIFA. We współpracy z Narodowym Bankiem Kataru i...

Magic Quadrant Gartnera dla rynku RPA

Poniżej informacje o dostawcach RPA według raportu Gartnera z lipca 2022 roku. Zrobotyzowana automatyzacja procesów pozostaje popularnym rynkiem oprogramowania służącym do poprawy wydajności operacyjnej. Magic Quadrant ocenia 15 dostawców rozwiązań RPA dla przedsiębiorstw. Do 2024 roku 95% dostawców RPA będzie oferować automatyzację poprzez integrację API i UI . Do 2024 roku 80% klientów korporacyjnych, którzy...

Czy inteligentna automatyzacja zatrzyma klientów?

Inteligentna automatyzacja jest to połączenie sztucznej inteligencji i tradycyjnych technik automatyzacji w celu wykonywania zadań, które wcześniej wymagały aktywności człowieka. Automatyzując powtarzalne i czasochłonne zadania, firmy mogą pozwolić pracownikom na skupienie się na bardziej strategicznej pracy. Jednym z przykładów zastosowania inteligentnej automatyzacji jest zmniejszenie churn (migracji klientów) i poprawa wskaźników utrzymania klientów. Inteligentna automatyzacja, aby...

Kompetencje cyfrowe CFO

Tradycyjnie postrzega się kompetencje cyfrowe jako znajomość i stosowanie narzędzi informatycznych. W Klubie Dyrektorów Finansowych ?Dialog? proponujemy inne podejście do tego zagadnienia. Oczywiście, systemy trzeba znać, ale to dużo za mało jak na ambitnego CFO. A zatem jakie to kompetencje? Znajomość technologii, czyli wiedza, jak wykorzystać technologię cyfrową, aby uzyskać lepsze wyniki finansowe i biznesowe....