https://www.alibaba33.com/ Kompetencje cyfrowe CFO - Digital Finance Excellence

Kompetencje cyfrowe CFO

Posłuchaj:
Udostępnij:

Tradycyjnie postrzega się kompetencje cyfrowe jako znajomość i stosowanie narzędzi informatycznych. W Klubie Dyrektorów Finansowych „Dialog” proponujemy inne podejście do tego zagadnienia. Oczywiście, systemy trzeba znać, ale to dużo za mało jak na ambitnego CFO.

A zatem jakie to kompetencje?

  1. Znajomość technologii, czyli wiedza, jak wykorzystać technologię cyfrową, aby uzyskać lepsze wyniki finansowe i biznesowe.Jeśli finanse nie są w stanie zapewnić firmie rozszerzonego wglądu w sprawy w krótkim czasie, decydenci biznesowi omijają finanse i uzyskują informacje, których potrzebują z innych źródeł lub wracają do podejmowania decyzji opartych na intuicji.
  2. Umiejętność tłumaczenia technologii, aby zwiększać samodzielność pracowników niefinansowych w korzystania z systemów ewidencyjnych, analitycznych, projektowych, komunikacyjnych i innych narzędzi cyfrowych. Jest to konieczne, bowiem w miarę jak firma rośnie i doskonali procesy, coraz więcej czynności dawniej wykonywanych przez zespoły finansowe przenosi się do „źródła”, czyli z działu finansowego do działów operacyjnych.
  3. Zdolność tworzenia nowego środowiska edukacyjnego. Szybkie tempo zmian oraz większy zakres pracy zdalnej, spoza biura, oznacza, że ​​liderzy finansowi mają mało czasu i okazji do szkolenie swoich pracowników w sposób tradycyjny. Muszą tworzyć nowe sposoby.
  4. Umiejętność zrozumienia stronniczości w analityce wykorzystującej sztuczną inteligencję (machine learning). Na przykład analitycy FP&A przeszkoleni w zakresie stronniczości cyfrowej są bardziej sceptyczni wobec prognoz finansowych, które są podejrzanie optymistyczne lub pesymistyczne, ponownie analizują je zanim spowodują szkodliwe decyzje partnerów biznesowych.
  5. Cyfrowe ambicje, motywacja do korzystania z technologii i nowych sposobów pracy. Liderzy finansowi z cyfrowymi ambicjami mają wolę rozwijania umiejętności cyfrowych. Są autentycznie zainteresowani tym, jak nowe technologie mogą poprawić ich pracę, a także wyniki biznesowe.

 

Iwona D. Bartczak