https://www.alibaba33.com/ Relacje - Digital Finance Excellence

We wtorek 21.08.2018 w sympatycznej nieformalnej atmosferze, przy znakomitej piętnastoletniej whisky Glenlivet i Aberlour, spotkaliśmy w gronie organizatorów Digital Finance Excellence (Business Dialog), przedstawicieli Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” i CIO BMP, a także partnerów programu (GPW, 4synchronicity, DigitalTeammates, DXC, Oracle, UiPath), aby omówić najważniejsze zagadnienia naszej współpracy przy wspieraniu dyrektorów firm, banków, CUW/SSC/BPO we wdrażaniu i doskonaleniu zarządzania procesowego, automatyzacji procesów, w tym ich robotyzacji.

Potwierdziliśmy jakie działania podejmujemy:

  • zbieranie wiedzy i informacji na temat zarządzania procesowego i automatyzacji oraz robotyzacji.
  • wymiana doświadczeń w naszych serwisach, aplikacjach, spotkaniach (śniadania biznesowe, konferencja, networking)
  • udostępnianie źródeł wiedzy i dobrych praktyk
  • organizacja wizyt referencyjnych
  • przygotowywanie „na życzenie” prototypów  rozwiązań
  • rekomendacja dostawców wiedzy, usług i narzędzi.

Po dyskusji uzgodniliśmy, na jakie tematy w pierwszej kolejności przygotujemy artykuły i zbiory źródeł wiedzy. Są to:

  1. Które procesy standaryzować, które stanowią przewagę konkurencyjną? Jak kształtować, informatyzować, robotyzować jedne i drugie?
  2. Czym jest a czy nie jest robot software’owy?
  3. Kompetencje przyszłości menedżerów na wyższych i niższych szczeblach organizacji.
  4. Nowe relacje między zarządem, dyrektorem finansowym (jeśli nie jest członkiem zarządu), IT, operacjami w kontekście zastosowania robotów, szczególnie rola i interesy działu IT.
  5. Przesłanki do utworzenia centrum usług wspólnych w obszarze finansów.

Najważniejsza część dyskusji dotyczyła zarządzania ludźmi w momencie wprowadzenia robotów do firmy, ich przygotowania na tę zmianę, wpływania na ich postawę wobec niej, wskazywanie im możliwych korzyści dla swojego rozwoju i kariery, a także wypracowania w firmie odpowiedzialności za tę humanistyczną stronę tego jakże korzystnego udoskonalenia działania firmy, w tym odrzucenia pokusy zbyt łatwego pozbywania się pracowników, tylko dlatego że może ich zastąpić robot. Nadmierne wyrachowanie w tej sferze może się szybko obrócić przeciwko firmie i jej szefom.

Bartosz Radziszewski został nagrodzony brawami za mistrzowskie podsumowanie tego wątki dyskusji, ale też i całego naszego spotkania. „Istotą robotyzacji – dającej wartość firmie – jest mądre i długofalowe zarządzanie ludźmi, którzy stracą pracę na rzecz robotów. To jak firma wykorzysta ich potencjał, przesądzi o sukcesie lub nie firmy.”

Iwona D. Bartczak