Ukazał się Raport Gartnera na temat robotów software’owych RPA. Gratulujemy UiPath, partnerowi programu Digital Finance Excellence zaszczytnego i korzystnego miejsca lidera!!!
Poniżej krótki fragment. Polecamy lekturę całego raportu dostępnego na www.gartner.com
“RPA tools enable the enterprise to use a full range of developer personas — citizen developers (most commonly business analysts, as well as business end users); departmental developers; and enterprise IT professionals — and to develop integrations that range from tactical to strategic. Three RPA use cases follow.
Use Case No. 1: Integration Using an Application’s UI
Organizations have a plethora of existing systems. Citizen developers and business analysts can quickly extract related data from System 1 and make it available in System 2:
Data transfer and/or matching between systems. Systems can be legacy systems, enterprise applications or personal productivity tools (e.g., Excel).
Integration where no back-end integration or API is available — i.e., it is only possible via the application’s UI.
May also apply to scenarios in which automation is later embedded in third-party applications.
Use Case No. 2: Large-Scale Data Migration
An automation extracts data automatically from several systems, using carefully structured scripts to access existing systems and other data sources for a new target system. This involves:
System migration and (re)configuration involving multiple data sources.
New systems development involving third-party applications and long-running processes.
Pruning data from applications to ensure that only the relevant information is used (e.g., only relevant emails, relevant cases, relevant news from news or other evolving websites).
Use Case No. 3: Augment Knowledge Workers
Automations extract information from related documents and systems, shaping it and preparing it for consumption by knowledge workers at the point of need. While interacting with a customer or external stakeholder, data and information from many systems might be required. A knowledge worker typically accesses multiple systems to assemble this material. That worker may also need to interact with many colleagues, each of whom have systems to deal with, which can take a long time and affect the customer’s experience significantly. This involves:
Prechecking and structuring data for easy consumption.
Provision of contextual information to support the customer case, which may include advice on the best next action, or related scenarios.
Delivering output to relevant applications depending on the data, or steering actions on a website/chatbot.
Ultimately, this could lead to a situation in which a chatbot is interacting with the customer directly, only handing off to a human knowledge worker when things occur outside its ability to handle directly.
As these different usage scenarios become more complicated, they may need more of the tangential capabilities that are outside of our core definition of the RPA market. These include NLP, machine learning, longer-running processes and OCR integrations/features.”
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Szanowni Państwo,
z dniem 25 maja 2018 r. zmieniły się obowiązujące przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, zaczęło bowiem obowiązywać Ogólne Rozporządzenie z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych (dalej „RODO”). Poniżej znajdują się informacje o sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administrator Danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Business Dialog Iwona D. Bartczak z siedzibą w Warszawie, NIP 521 206 85 19 (zwane dalej „Business Dialog”).
Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych
W sprawach związanych z ochroną danych można się z nami skontaktować pod adresem e-mail: iwona_bartczak@businessdialog.pl
lub
BUSINESS DIALOG IWONA D. BARTCZAK ul. Bartoszka 4, 00-710 Warszawa, NIP: 5212068519, www.businessdialog.pl
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
Pozyskujemy Państwa dane osobowe w celu wysyłania przez redaktorów informacji o opublikowanych materiałach publicystycznych i naukowych oraz informacji o organizacji wydarzeń, takich jak szkolenia, warsztaty, konferencje itp. Działania te prowadzone są w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Odbiorcy danych
Dane osobowe możemy przekazywać innym podmiotom, które będą je przetwarzały, w szczególności:
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na nas obowiązków,
podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności dostawcom zewnętrznych systemów wspierającym naszą działalność.
Czas przechowywania danych
Jako Administrator jesteśmy obowiązani do przechowywania dokumentów zawierających dane przez okresy wskazane przepisami prawa lub gdy jest to konieczne do prawidłowego funkcjonowania naszej spółki i zachowania zasady rozliczalności.
Dane przechowujemy przez okresy wskazane poniżej:
W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania;
W przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego celu – do czasu wniesienia sprzeciwu.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).
Nadto, w sytuacji gdy przetwarzanie, którego dokonujemy narusza przepisy RODO, posiadacie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych Użytkowników.