Ten podział został zaproponowany przez OECD. Jest to kolejna próba uporządkowania wzorów wykorzystania sztucznej inteligencji, a także jej zdefiniowania na potrzeby uregulowania jej w ramach Unii Europejskiej. Uważamy, że jest to wartościowe podejście. A zatem:
- Personalizacja. Polega na wykorzystaniu uczenia maszynowego do opracowania profilu każdej osoby. Profil ten uczy się i dostosowuje do różnych celów. Może służyć do rekomendowania tej osobie produktów, opieki medycznej, usług finansowych, itd.
- Systemy autonomiczne. Są to systemy, które wykonują zadanie przy minimalnym lub żadnym zaangażowaniu człowieka. Są to sprzęty, jak np. samochód lub oprogramowanie, np. boty.
- Analityka predykcyjna. Są to wyuczone wzorce pomagające w przewidywaniu przyszłych wyników i w podejmowaniu decyzji przez ludzi.
- Interakcja i konwersacja. Umożliwia interakcję maszyn i ludzi poprzez naturalną mowę, dotyczy głosu, tekstu, obrazów, formularzy.
- Rozpoznawanie. Ten rodzaj sztucznej inteligencji służy do identyfikowania obiektów w treści, jaką może być obraz, film, tekst, audio, inne.
- Systemy zorientowane na cele. Ten wzorzec sztucznej inteligencji wykorzystuje uczenie maszynowe i inne podejścia poznawcze, aby zapewnić możliwość uczenia się metodą prób i błędów.
- Wykrywanie wzorców i anomalii. W tym rozwiązaniach AI służy do identyfikowania wzorów w danych i odkrywania powiązań wyższego rzędu między informacjami, aby uzyskać wgląd w to, czy dany fragment danych pasuje do istniejącego wzoru, czy też jest wartością odstającą i nie pasuje.
Więcej TUTAJ